Do roku 2028 zvládne agentní AI až 68 % zákaznické podpory, odhaduje Cisco

| David

Podle studie společnosti Cisco bude do roku 2028 až 68 % zákaznických interakcí zpracováno agentní AI, což přinese rychlejší a kvalitnější podporu. Firmy už dnes výrazně investují do AI systémů a počítají s jejich rychlým rozšířením.

Společnost Cisco zveřejnila novou globální studii, která ukazuje, že agentní umělá inteligence (AI) v příštích třech letech výrazně promění oblast zákaznické podpory a služeb. Do roku 2028 má podle odhadů zvládat až 68 % všech interakcí mezi firmou a zákazníkem právě AI, která bude schopna samostatně řešit většinu běžných požadavků.

Firmy po celém světě už dnes AI intenzivně testují a nasazují, protože očekávají nejen výrazné zrychlení odpovědí, ale také zvýšení kvality i spokojenosti zákazníků. Rozvoj agentních AI systémů navíc umožní lidským operátorům soustředit se na složitější a hodnotnější úlohy. Studie však upozorňuje i na potřebu transparentnosti a etického používání AI, aby byla zachována důvěra zákazníků.

Z průzkumu mezi více než 1 200 manažery vyplynulo, že většina společností plánuje, že rutinní komunikace se zákazníky bude do tří let plně v režii AI. Výsledkem má být efektivnější podpora, lepší zákaznický zážitek a nižší náklady firem na provoz.